VI edycja Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o Prawie Wyborczym „Wybieram Wybory” przeznaczona dla uczniów szkół ponadpodstawowych

Już 10 grudnia 2025 roku pierwszy szkolny etap  Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy o Prawie Wyborczym „Wybieram Wybory”. To VI edycja wydarzenia adresowanego do uczniów szkół ponadpodstawowych. Organizatorem konkursu jest Państwowa Komisja Wyborcza wraz z Krajowym Biurem Wyborczym. 

Celem konkursu, analogicznie jak w przypadku poprzednich edycji, jest upowszechnianie wiedzy na temat prawa wyborczego wśród uczniów, propagowanie idei udziału w wyborach oraz świadomego uczestnictwa w procesie wyborczym. Konkurs składa się z trzech etapów: szkolnego, wojewódzkiego i ogólnopolskiego. Pierwszy etap odbywa się w szkole ucznia, w miejscu wyznaczonym przez dyrektora placówki, 10 grudnia 2025 r. o godzinie 12.00. Uczestnicy wypełniają wówczas test z wiedzy.  Etap drugi polega na napisaniu pracy na jeden z tematów wymienionych w regulaminie. Najlepsze prace przejdą do etapu ogólnopolskiego. Laureatem Nagrody im. Kazimierza Wojciecha Czaplickiego zostanie autor, który złożył najlepszą pracę na etapie wojewódzkim konkursu oraz uzyska największą liczbę punktów w trakcie ostatniego etapu konkursu, który odbędzie się w siedzibie Państwowej Komisji Wyborczej.

Zgłoszenia uczestników do konkursu dokonuje Dyrektor szkoły, zastępca lub osoba upoważniona w postaci elektronicznej w formie skanów poprzez wysłanie do dnia 20 listopada 2025 r. na adres: Pokaż adres e-mail następujących dokumentów:

  • skan podpisanego zgłoszenia (załącznik nr 1 do regulaminu).
  • w przypadku niepełnoletniego uczestnika skan podpisanego przez rodzica lub opiekuna prawnego oświadczenia o zgodzie na udział w konkursie oraz o akceptacji regulaminu konkursu (załącznik nr 4 do regulaminu),
  • w przypadku pełnoletniego uczestnika skan podpisanego przez niego oświadczenia o zgodzie na udział w konkursie oraz o akceptacji regulaminu konkursu (załącznik nr 5 do regulaminu),
  • skan oświadczenia nauczyciela (opiekuna) uczestnika konkursu o zapoznaniu się z regulaminem konkursu (załącznik nr 2 do regulaminu).

Oryginały zgłoszeń należy dostarczyć do siedziby Krajowego Biura Wyborczego Delegatury w Koszalinie (75-950 Koszalin, ul. Władysława Andersa 34) osobiście lub przesłać pocztą do dnia 4 grudnia 2025 r. W przypadku przesłania dokumentów pocztą o zachowaniu terminu decyduje data nadania.

Niezbędne formularze oraz szczegółowy regulamin umieszczono poniżej.

W przypadku pytań, wątpliwości zapraszamy do kontaktu telefonicznego pod numerem telefonu 573 998 270 lub mailowego: Pokaż adres e-mail

 

Rejestr zmian

  • Data utworzenia

    30-10-2025 14:02

    Wprowadził:

    Małgorzata Jurkiew

  • zobacz cały rejestr

  • Data modyfikacji

    30-10-2025 14:10

    Wprowadził:

    Małgorzata Jurkiew

  • Data modyfikacji

    30-10-2025 14:12

    Wprowadził:

    Małgorzata Jurkiew

  • Data modyfikacji

    30-10-2025 14:14

    Wprowadził:

    Małgorzata Jurkiew

  • Data modyfikacji

    30-10-2025 14:39

    Wprowadził:

    Małgorzata Jurkiew